Väntans tider.....!!!

Ja de är verkligen så nu.
Julen står inför dörren och mamma muuus mage spricker snart.
Barnen är mer inriktade på om jul tomten kommer.
Och mamma o ja väntar på storken.
 
 
De är ju även de med..
Vi har fram tills nu varit säkra på att de kommer bli en dotter.
Till och med så att man inte äns funderat på om de kan bli en son.
Så vi har inget namn på de lille om de blir en son.
Så de kommer bli intressant o se va de verkligen blir..
 


Men sen är de ju de här med pengar också...
De har nog inte någon jul varit såhär dåligt i kassan.
Och är inte säker om räkningarna kommer betalas denna december.
Man letar på tradera efter något som barnen kommer tycka om.
Något som är billigt och som man kanske har råd med..
Vill ge dom de bästa men vet inte äns om man kan ge dom ett hyffsat jul bord.
 
Man ska va glad för de man har.
Men när man kommer i från en familj där julen verkligen sprudlade.
De va julgrans pyntning o karamell kok och en massa förberedelser inför julen.
Och ett jul bord som alla kunde äta sig mätt på och frossa i.
Att gå från de till att inte veta om ja ska betala alla räkningar, till att kanske ha en skinka till jul är inte kul.
Att leta hela tiden leta efter saker som man kanske kan sälja för att få lite pengar.
De får mig att fundera på om man har de för bra hemma..?
Behöver man TV.n?
Mitt Ps3 är ju i vissa ögon en överdriven lyx.
Vet inte alls jag längre.
 
 
Känner att ja behöver dom sakerna just nu.
Nu är jag är nyinflyttad och känner ingen mer än dom ja jobbat med.
Och sitter bara i min lägenhet om ja inte är med barnen eller gumman.
Då finner ja mig tröst i antingen datorn eller tv:n eller mitt Ps3.
Min lilla lyx i vardagen kan man säga...
De är jobbigt nu i alla fall...
 
Hoppas ni andra har de bättre än så.
Ja har friska barn som är glada i alla fall..
de gör mig glad.
 
 
God jul så länge då.
Eller Lucia kanske man ska säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0