Baksidan av uppbryt i familjen...

Jag blir fan stöööörd på hela sveriges system....!!!!!
 
Som jag har skrivit här innan så har ju jag och min före detta brutit upp.
Och lever i två boenden....
Detta blir bara mer o mer ofattbart...
Hur fan är kan de va möjligt att jag ska bli mer drabbad än va ja redan är..?
Nu så blrjar de trilla in papper från F-kassan om att mamman har ansökt för
att kunna få underhållsstöd från dom.
Efyersom ja nu har jobbat fram tills den 1 feb har ja inte kunnat ha barnen mer än helger.
Så då är de ju klart att mamman söker för att få underhållsstöd.
 
Allt de här ja helt okey med eftersom grabben min har bott hos henne hela veckan.
Men då hamnar vi i en räv sax då ja nu blivit arbetslös och kan nu ta hand om min son 50/50.
Nu har F-kassan räknat ut på 2010-2012 ett belopp som ja ska betala till mamman i frågan.
Då jobbade ja och jag hade en bra årsinkomst och allt va bra.
Men nu har ja inte jobb och kan inte betala något underhåll..
mamman och jag hade helst sett att vi kunde skötit de själv men eftersom hon går på Soc
så måste hon ansöka om detta annars blir hon av med pengarna hos dom..
Och ska jag betala underhåll & den summan f-kassan vill att jag ska betala så kommer jag
inte ha råd att betala ett dyft utan kommer då i stället bli skuldsatt.
Plus att jag har redan givit med mig att ge henne båda mina barns barnbidrag för hon ska ha så hon klarar sig.
 
På Fitt-kassan så bara skiter dom i allt o säger mer eller mindre att dom skiter i våra problem
utan bara dom får pengar så ger dom fan i om någon går under eller inte.
Socialtjänsten verkar inte förstå va ett problem är...?
Särskilt när ja som är pappan inte behöver soc utan kan klara mig utan deras hjälp.
Då är de så jäääävla synd om mamman..
Men nu så hovar hon bara in mer pengar än vad ja har?

Ooch jag ska bli skuld satt o klassas som en dålig pappa...
Ja förstår att de brister för en del föräldrar o går o skjuter ner ett halvt köpcenter elelr något..
Varför är de ingen som gör de mot en myndighet för..
för om ja går under så är de dom ja kommer rokta mig emot..
jävla byrokrati helvete...
Helvete...vem fan tänker på barnen här o nu....?
Jävla miffon<!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0